Certificaatuitreiking cursus TVG en aanmelding nieuwe cursus.

Categories: Algemeen,Vorming en Toerusting

Op zaterdag 20 april jl. hebben 16 cursisten het landelijke certificaat uitgereikt gekregen wat behoort bij de afsluiting van de 3-jarige cursus Theologische Vorming Gemeenteleden.  Dit gebeurde in Sion in Rijssen, na het afsluiten van het cursusjaar 2023-2024.

Voorafgaand was er een broodbuffet en een gezellig samenzijn waarbij de docenten en cursisten terugkeken op de voorbije periode. Herinneringen werden opgehaald en de plezierige en ongedwongen sfeer zowel tussen cursisten onderling als met docenten is zeer waardevol gevonden.

Ook verrasten ons een afvaardiging van de cursisten met een quiz. De groep werd verdeeld in 3 groepen en samen mochten we aan de hand van rebussen, tekeningen en vragen onze hersenen breken over gedeelten uit de bijbel, of aanverwante zaken die de cursus en docenten betrof. Al met al een gezellig en nuttig intermezzo in de certificaatuitreiking. Tenslotte zijn er foto’s gemaakt van de cursisten samen met de docenten.

Niet alleen de omgang en begrip voor elkaar en elkaars standpunten, maar vooral de vakken en wat men daarvan opgestoken heeft is een waardevolle invulling van de tijd die men er ingestoken heeft. Het geloof heeft een diepere plaats gekregen en het zicht op God en Zijn werk een geweldige impuls gegeven, dit is bagage voor je leven. Aldus de cursisten.

Heeft bovenstaande uw aandacht getrokken en wilt u ook meer weten van het christelijk geloof en alles wat daarmee van doen is, meldt u zich dan aan voor de komende cursus.

De cursus start weer op 31 augustus 2024 in kerkelijk centrum Sion in Rijssen.  Aanvang 8.45 uur deze morgen in verband met de gezamenlijke opening. De reguliere begintijd is 9.00 uur. Verdere informatie staat ook op de website van de Hervormde Gemeente Rijssen, http://tinyurl.com/TVG-Rijssen

De vakken zijn:
Oude Testament: Ds. W. Goossen, Vriezenveen
Nieuwe Testament: Ds. W. van Boeijen, Dedemsvaart
Kerkgeschiedenis: Dhr. W. Groenewegen, Rijssen
Dogmatiek: Ds. G. Herwig, Hoge Hexel
Ethiek: Ds. B.J. Heusinkveld, Daarle
Pastoraat-Diaconaat: Ds. G. de Goeijen, Den Ham
Gemeente opbouw: Ds.  H. van Wingerden, Rijssen
Catechetiek: Dhr. J. Wassink, Enter

Opgaaf en nadere informatie bij de cursusleider Ds. K.A. Hazeleger uit Westerhaar, tel. 0546- 625223
Email: k.a.hazeleger@hetnet.nl ,  of bij de secretaresse, Ria Harbers, tel: 06-20581532