Nieuwe wijkgemeenten

Categories: Algemeen,Algemene Kerkenraad

Met ingang van 1 juli treedt de nieuwe indeling van de Hervormde Gemeente Vriezenveen in werking. De vertrouwde 4 wijkgemeenten Oost, Midden, West en Zuid houden op te bestaan. We gaan verder als Hervormde Gemeente met 2 nieuwe wijkgemeenten. De voorlopige werknamen wijk A en wijk B komen te vervallen, omdat de beide wijken inmiddels zelf gekozen hebben voor een passende naam.

• Wijkgemeenten Oost en Midden worden de nieuwe Wijkgemeente Grote Kerk.
  • Wijkgemeenten West en Zuid worden de nieuwe Wijkgemeente ’t Huis.

De nieuwe wijkkerkenraden starten hun taken per 1 juli in de nieuwe samenstelling.

Ledenadministratie

In de administratie worden de wijken als volgt samengevoegd:

• De leden (incl. voorkeursleden) van Oost en Midden worden toegewezen aan Wijkgemeente Grote Kerk.
  • De leden (incl. voorkeursleden) van West en Zuid worden toegewezen aan Wijkgemeente ’t Huis.

Gemeenteleden hebben, net als voorheen, de mogelijkheid om zich aan te sluiten bij de andere wijkgemeente. Men kan zich laten overschrijven tot voorkeurslid in de andere wijk.

Kerkdiensten vanaf 7 juli

Omdat het MFC nog niet beschikbaar is zijn we genoodzaakt om de diensten van de nieuwe wijken Grote Kerk en ’t Huis tijdelijk allemaal te houden in de Grote Kerk. Per zondag 7 juli worden er steeds 4 diensten gehouden, om 9:00 uur, 11:00 uur, 14:30 uur en 19:00 uur, afwisselend door wijkgemeenten Grote Kerk en ‘t Huis.

Rond begin november zal wijkgemeente ’t Huis overgaan naar het nieuwe MFC dat de naam Kruispunt zal krijgen.

Gemeenteavond

Om alvast te noteren: op 27 september zal de gebruikelijke jaarlijkse gemeenteavond worden gehouden voor ambtsdragers én gemeenteleden. Het thema is ‘Missionair gemeente zijn’. Het Missionair Team onder leiding van ds. M.H. de Jong zal deze avond verzorgen.