HGJB-nieuws

Categories: Activiteiten,Algemeen

GZB, HGJB en IZB bieden gratis Zomergezinsboekje voor gezinnen
Om gezinnen in deze vakantieperiode te helpen om ook elke dag samen tijd voor God te nemen, hebben de GZB, HGJB en IZB een Zomergezinsboekje gemaakt voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Het thema van dit jaar is ‘handig’.
Van maandag tot en met zaterdag staat er elke dag een bijbelverhaal, een aantal liederen, iets om over door te praten, een aanmoediging om te bidden, een activiteit om als gezin te doen en een puzzel. Daarnaast delen kinderen dichtbij en ver weg in het Zomergezinsboekje hun verhaal. Voor de zondag is er een bijzondere opdracht.
Deel het boekje uit als cadeautje aan alle gezinnen in de gemeente. Of bestel het als mooi cadeautje voor jezelf en deel uit aan mensen in je omgeving!
> Het Zomergezinsboekje gratis te bestellen via zomergezinsboekje.nl.

Gebed voor het jeugdwerk | HGJB
De HGJB zet zich ervoor in om jongeren van de gemeente bij Christus te brengen. Ze doet dat in afhankelijkheid van God, zonder wie ons werk geen zin heeft. Daarom vraagt ze om met de volgende onderwerpen mee te bidden.

• We danken voor alle kinderen, tieners en jongeren die deel uitmaken van de gemeente. We bidden voor manieren om goed in contact te blijven met hen, dat zij zich daadwerkelijk gezien weten.
  • We danken voor de reisleiders die zich deze zomer inzetten om kinderen, tieners en jongeren een impactvolle vakantie te geven. We bidden voor een goed verloop van de voorbereidingen op de HGJB-vakanties.
  • We danken voor alle mensen die zich inzetten voor het Vakantie Bijbel Werk. We bidden ook voor hen, dat hun werkzaamheden worden gezegend. Ook bidden we voor de kinderen die een VBW bezoeken, dat zij ervaren dat de kerk oog en hart voor hen heeft.
  • We bidden voor alle voorbereidingen voor het nieuwe jeugdwerkseizoen. We bidden voor enthousiasme en een goede voorbereiding voor alle jeugdwerkleiders.

Jeugdtrends 2024 – Jongeren willen wortelen in tijden van chaos
Jongeren verlangen massaal naar een partner, kinderen en een goede baan. Dat blijkt uit de jeugdtrends die zes organisaties publiceerden. Verder valt op dat vrienden heel belangrijk zijn voor het geloofsleven en de meeste jongeren zich niet veel zorgen maken.
Jeugdtrends
De jeugdtrends zijn opgesteld door de HGJB, Kerkpunt (NGK en deel CGK-gemeenten), MissieNederland, de Protestantse Kerk in Nederland, de Unie van Baptisten- & Cama-gemeenten en Youth for Christ. De resultaten zijn gebaseerd op bestaande onderzoeken, ervaringen in het jeugdwerk en de resultaten van een enquête onder meer dan 1.000 jongeren.Zes trends komen hieruit naar voren: verlangen naar huisje-boompje-beestje, vrienden belangrijk voor vreugde in leven en kerk, druk om succesvol te zijn, jongeren zien het Evangelie als God voor hen, schermcultuur zorgt voor brokkelbrein en groeiende onzekerheid over genderidentiteit.
Lees verder opHGJB.nl/jeugdtrends-2024

De HGJB zoekt reisleiders voor komende zomer
De HGJB zoekt nog reisleiders voor de HGJB-vakanties! Ken of ben jij een jongere die dit goed zou kunnen?
Het leiden van een reis is een onvergetelijke ervaring. Waarom? Omdat je samen met de kinderen, tieners of jongeren leuke activiteiten doet en goede gesprekken hebt over het geloof.
De HGJB begeleidt jou en je team voor en tijdens de vakantie. Zo sta je er niet alleen voor.
> Kijk voor meer informatie op HGJB.nl/reisleiding