Misschien vraagt u zich wel eens af: “Wat doen de kerkrentmeesters eigenlijk?”
Kort gezegd: zij zorgen ervoor, dat alles wat nodig is om kerkzijn mogelijk te maken, op praktische en financiële wijze goed geregeld is. In de komende kerkbodes maken we u wegwijs in het werk van de kerkrentmeesters. We beginnen met de algemene taken.
De kerkrentmeesters zijn verantwoordelijk voor het beheer van de kerkgebouwen, de pastorie, de financiën van de gemeente (denk ook aan de actie Kerkbalans) en het onderhoud van onze eigendommen. Verder regelen zij personeelszaken voor bijvoorbeeld de kosters en organisten en samen met de kerkenraad ook voor de predikanten. Ze zorgen dat alles rondom de erediensten zo goed mogelijk verloopt.
Kortom ze zorgen, samen met de kerkenraden, voor het draaiende houden van onze gemeente. Om dit zo praktisch mogelijk te doen, zijn er diverse commissies ingesteld, zoals de commissie fondswerving, de commissie gebouwen, onderhoud en verduurzaming, de commissie audiovideo, de commissie beheer en exploitatie en de commissie informatievoorziening. Het is de bedoeling dat deze commissies in de komende periode in de kerkbode aan u gaan uitleggen welke specifieke taken zij uitvoeren.