Voorjaarszendingscollecte 21 februari

Categories: Algemeen,Zendingswerk

Op D.V. 21 februari a.s. wordt de Voorjaarszendingscollecte gehouden. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor het werk van Kerk in Actie. Folders met informatie over deze collecte zijn zondag jl. uitgedeeld: ‘Een nieuwe start voor kwetsbare vrouwen in India’. Lange tijd hadden kerken in Noordoost-India weinig oog voor vrouwen die door de voortdurende etnische conflicten hun mannen verloren, in de prostitutie belandden, drugs gebruikten of hiv/aids opliepen. Totdat het Priscillacentrum bij deze kerken aanklopte. De organisatie vraagt een kerk om haar gebouw beschikbaar te stellen en cursusgeld te betalen voor tien kwetsbare vrouwen. De medewerkers van Priscilla geven deze vrouwen een jaar lang een vaktraining in naaien en weven. Ook kunnen de vrouwen bijbelonderwijs volgen, psychosociale begeleiding krijgen en zo nodig tijdelijke opvang. Deze succesvolle formule past men toe in diverse kerken. Na een paar jaar verplaatst Priscilla haar werk naar andere kerken. De kerken blijven omzien naar de vrouwen die getraind zijn. Eind 2017 wil Priscilla tien zelfstandige centra hebben opgezet waar elk jaar tien vrouwen afstuderen.

Het zendingswerk mag voortdurend een plaats in onze gebeden hebben.