Cross Over 13 oktober

Categories: Algemeen

Als Cross Over organiseren we al bijna 6 jaar samenkomsten in CCK2, die breed bezocht worden. Wat zijn we daar God dankbaar voor! Met de komst van het Het Kruispunt komt daar een eind aan: Cross Over verhuist naar het nieuwe gebouw en zet daar de deuren voor heel Vriezenveen open. Dat geeft gemengde gevoelens natuurlijk.

De laatste bijeenkomst op zondag 13 oktober is dan ook een bijzondere: we hebben namelijk voor deze dienst de samenwerking met wijkgemeente Grote Kerk gezocht, om te benadrukken dat we als Cross Over met alle wijken en bewoners verbonden willen zijn, ook als we straks in een ander gebouw zitten.

Het resultaat is wellicht net iets anders dan je normaal van ons gewend bent: de locatie is de Grote Kerk, en de dienst wordt geleid door dominee Prins, de dominee van wijkgemeente Grote Kerk. Samen hebben we een thema gekozen, die een breed publiek interesseert: ‘Geloven veel te moeilijk?!’. Toch zijn er ook bekende Cross Over elementen te vinden: onze band speelt mee in de dienst, we drinken voor en na de tijd koffie en we denken in de dienst door over het thema. Bovenal is het onze gemeenschappelijke wens dat elke bezoeker mag ervaren dat het in het geloof om Jezus draait en dat we daarom dus ook zo enthousiast zijn. Dominee Prins neemt ons mee in het verhaal uit Handelingen 8, waarin Filippus de Ethiopische kamerling ontmoet. Hoe ga jij om met de vraag: Waarom geloof je eigenlijk? Of misschien twijfel je nog: Waarom zou je geloven? Het zijn vragen die ons allemaal raken, en waar we deze dienst samen bij willen stilstaan en over nadenken.

De dienst begint om 11.00 uur, maar vanaf 10.30 uur staan de koffie, thee en ranja al voor je klaar in CCK2 (of bij erg mooi weer op het plein voor de Grote Kerk). Voor de jongste kinderen is er oppas en de kinderen uit groep 1 t/m 6 kunnen naar de kinderdienst.

Na de dienst is er alle tijd om elkaar te ontmoeten, na te praten en te genieten van een lekkere koffie, thee en een broodje.