VRAGENLIJST GELOOFSBELEVING EN GEMEENTEWAARDERING

Categories: Activiteiten,Algemeen,Algemene Kerkenraad,Gemeente,Kerken

VRAGENLIJST GELOOFSBELEVING EN GEMEENTEWAARDERING.
Zoals u wellicht weet, voeren wij als studenten van de VIAA in Zwolle een groots opgezet onderzoek binnen uw gemeente uit. Het betreft hier een vragenlijst-onderzoek naar de uitwerking van het in 2012 ingezette beleid in uw gemeente. Het richt zich o.a. op de geloofsbeleving van gemeenteleden tussen de 30 en 50 jaar oud. Tevens proberen we a.d.h.v. de vragenlijst na te gaan hoe gemeenteleden uit deze leeftijdscategorie de kerkdiensten waarderen die zij zondags bezoeken, de waardering die zij hebben voor het gemeente-zijn als geheel en de mate waarin hun betrokkenheid is toe- of afgenomen in de afgelopen vijf jaar. Dit onderzoek wordt gesteund door de Algemene Kerkenraad. Samen met alle ouderlingen zijn we op dit moment bezig om ruim 1.400 vragenlijsten te distribueren binnen de gemeente. We hopen op een goede respons! Via de kerkbode worden de resultaten van het onderzoek bekend gemaakt. Het wordt dan voor u allemaal duidelijk hoe u samen als gemeente uw geloof en de kerkdiensten beleeft. Ook hopen we nog een gemeenteavond te organiseren waarin we willen doorpraten over de conclusies van het onderzoek. Over de datum en tijd van deze bijeenkomst wordt u nog nader geïnformeerd.
Voor vragen over dit onderzoek kunt u bellen met Leon Tibboel (06-13209144) of Karen Zwijze-Koning (06-10719601). Ook kunt u ons bereiken via het volgende e-mail adres: karenzwijze@hotmail.com.

Met een hartelijke groet,
Hester Plaggenmarsch