Het Grootste Museum van Nederland: 11 kerken en 2 synagogen tonen topkunst

Categories: Activiteiten,Algemeen

Nederlandse kerken en synagogen herbergen prachtige kunstvoorwerpen, gemaakt door de beste kunstenaars en opgenomen in magistrale decors. Het Museum Catharijne Con vent neemt het initiatief om religieus erfgoed meer aandacht te geven en voor iedereen toegankelijk maken. In samenwerking met elf kerken en twee synagogen is er een bijzonder project gestart om verborgen topkunst zichtbaar te maken, juist ook voor degenen die gewoonlijk niet in een kerk komen. De kerken en synagogen vormen samen het Grootste museum van Nederland en openen op 6 juli de deuren.

Het Grootste Museum van Nederland is een initiatief van Museum Catharijneconvent en wordt mogelijk gemaakt door de spelers van de BankGiro Loterij. Kijk voor de deelnemende locaties op www.grootstemuseum.nl.