Diaconale Collecte – Zomerzending op zondag 13 augustus 2017

Categories: Algemeen,Diaconie

Versterk geloven in Egypte
Kinderen uit christelijke gezinnen in Egypte vinden het lastig om zich staande te houden in de islamitische omgeving waarin ze opgroeien. Daarom willen ze graag meer weten over de Bijbel en het geloof. De jaarlijkse bijbelquiz van het Egyptisch Bijbelgenootschap, partner van Kerk in Actie, is een groot succes. Afgelopen jaar deden meer dan honderdduizend kinderen en jonge tieners van 9 tot 12 jaar mee. Achtduizend kinderen wonnen een Nieuw Testament. Dit jaar hoopt het Bijbelgenootschap op honderdvijftigduizend kinderen en twaalfduizend prijswinnaars.

Op zondag 13 augustus is de collecte bestemd voor het zendingswerk van Kerk in Actie, zoals bijvoorbeeld het werk van het Egyptisch Bijbelgenootschap.