Ervaring 24 Jesus weekend

Categories: Activiteiten,Algemeen

Op zaterdag 16 en zondag 17 september werd het 24 Jesus weekend voor de tweede keer georganiseerd. Ik had de aankondiging in het kerkblad gelezen en  heb mij, zonder exact te weten wat me te wachten zou staan, dit jaar voor het eerst aangemeld. Zaterdagmiddag om 13.00 uur moesten wij verzamelen bij de Westerkerk om vanaf daar met auto’s naar Itterbeck te rijden. Vanaf Itterbeck zijn wij lopend, met bepakking (tent, slaapzak, bijbel etc) vertrokken richting Wilsum. De groep bestond uit een gemêleerd gezelschap van een kleine 20  broeders, in leeftijd variërend van begin 20 tot 60 jaar en van verschillende kerkgemeenschappen, allemaal lid van de kerk van Jezus. Al lopend door de bossen heb je tijd om met elkaar te praten en na te denken. Onderweg nog een paar stopplaatsen gehad, waar we actief aan het “werk” gezet werden, zowel lichamelijk als met Bijbelteksten. Aan het eind van de middag arriveerden we in Wilsum op de camping waar we onze meegebrachte tenten konden opzetten en konden genieten van de BBQ , samenzang en overdenkingen.  De volgende morgen werden we gewekt door de eerste zonnestralen die door de mist priemden. Een fantastisch schouwspel, dat des te meer gewaardeerd werd aangezien er voor dit weekend slecht weer voorspeld was.  Na het ontbijt was er, na de samenzang, een kerkdienst op de camping georganiseerd. Tijdens het weekend zijn er verschillende mensen geweest die met ons deelden hoe zij de kracht van Jezus in hun eigen leven mochten ervaren.  ’s Middags zijn we, na het eten van een paar goed gevulde pannenkoeken, weer  terug gelopen naar Itterbeck waar de auto’s stonden. Rond 16.00 uur arriveerden we bij de Westerkerk.

Ik heb dit weekend als zeer inspirerend ervaren. Heel bijzonder dat je met een groep mannen, die je vooraf niet kent, toch zo’n diepgang kunt bereiken in gesprek, getuigenis en gebed. Het weekend was uitstekend georganiseerd, waarvoor dank aan de organisatie. Voor volgend jaar zeker een aanrader : er kunnen nog veel meer broeders meelopen. Hou de aankondigingen in de kerkbode voor volgend jaar in de gaten, ik hou het weekend er zeker voor vrij.

Bert Toeters.