OPEN GEMEENTE AVOND DV 5 OKTOBER IN CCK 2 over Jaarthema 2016/2017

Categories: Activiteiten,Algemeen

500 jaar protestant…wat nu?
DV 5 oktober is er in CCK2 een open gemeenteavond als start van het winterseizoen met als thema: 500 jaar protestant…wat nu? De avond start om 20.00 uur, de inloop is vanaf 19.45 uur met koffie.  De avond wordt georganiseerd door de commissie Vorming & Toerusting, onder verantwoordelijkheid van de Algemene Kerkenraad. Alle gemeenteleden, kerkelijk vrijwilligers en belangstellenden zijn hartelijk welkom. Komt u ook?

Herman Selderhuis, directeur van de organisatie Refo 500.nl en enthousiast hoogleraar in Apeldoorn gaat met ons in discussie en aan het werk over de kerk van morgen.
In 2017 is het 500 jaar geleden dat Marten Luther de kerk stil heeft gezet bij twee vragen:
Zien we God wel zoals Hij echt is?

Zijn we nog kerk zoals de HERE dat van ons vraagt​?
Die twee vragen staan niet los van elkaar en dat geldt ook nog steeds voor vandaag. Wat kunnen wij met de antwoorden, zoals Luther, die hier destijds over formuleerde? Prof. Selderhuis wil in zijn lezing en vervolgens in gezamenlijke discussie duidelijk maken dat de Reformatie of een Hervorming ook in 2017 een impuls kan zijn. Een wake-up call voor kerken, ambtsdragers en andere gemeenteleden tot nieuw enthousiasme en tot een dagelijkse verfrissing van onze kerk en ons geloof.

Gedurende het komende winterseizoen krijgt deze avond een verdere opvolging. In samenwerking met andere geledingen binnen de gemeente, in gevarieerde thema’s en in uitwerking van het jaarprogramma voor Vorming & Toerusting. In september volgt hierover meer aanvullende informatie. Noteert u de datum vast in uw agenda?