Mini-congres: Verslaving… ook bij ons?!

Categories: Activiteiten,Algemeen,Besef

Op woensdag 12 oktober 2016 organiseert Waypoint Twenterand – samen met Reflection en het Pastoresconvent – het mini-congres ‘Verslaving… ook bij ons?!’. Het congres is speciaal voor kerkwerkers en bevlogen vrijwilligers uit de regio Twenterand die in contact staan met jongeren en gezinnen. Een belangrijk onderdeel van het congres is het elkaar ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan over jongeren, verslavingen en de aanpak van de problemen. Daarnaast zijn er ervaringsdeskundigen aanwezig die hun verhaal vertellen, zijn er diverse workshops waar de deelnemers op de avond zelf uit kunt kiezen en wordt er inzicht gegeven in het zorgnetwerk van de gemeente Twenterand. Het congres wordt gehouden in Kerkelijk Centrum Irene, Julianastraat 27 te Vroomshoop en begint om 19.30 uur. Deelname is gratis, maar wel alleen mogelijk via aanmelding. Dit kan via https://mini-congres.eventbrite.nl. Waypoint Twenterand is er voor jongeren die door een verslaving (aan bijvoorbeeld alcohol, drugs of gamen) in de problemen raken én voor hun naaste omgeving. Waypoint gelooft in de kracht van een preventieve en creatieve aanpak door middel van onder andere voorlichting op scholen en in kerken. Ze is er daarbij van overtuigd dat de lokale gemeenschap nodig is om de verslavingsproblemen onder jongeren het hoofd te bieden. Waypoint wordt onder andere financieel gesteund door vele lokale kerken. Meer informatie vindt u op www.waypoint-twenterand.nl.