500 jaar protestant

Categories: Activiteiten,Algemeen

500 JAAR PROTESTANT: BIJBEL OP ONVERWACHTE PLEK, 21/1/2017

D.V.  21 januari 2017 is er opnieuw een activiteit van de commissie Vorming & Toerusting in het kader van het  jaarthema:  ‘500 Jaar Protestant… wat nu?’

Onder de titel  ‘500 Jaar Protestant… De Bijbel op tafel!’  gaan we in groepen aan de wandel van 17.00-21.00 uur in het Centrum van Vriezenveen. Vanuit de Grote Kerk kunnen er verschillende wandelroutes gelopen worden,  waarbij op diverse locaties de Bijbel in verschillende vormen op tafel komt. Er is een mooie diversiteit aan locaties, aan Bijbelvertalingen en in  manieren waarop de Bijbelverhalen verteld of  gelezen worden of op andere creatieve wijze  tot de mensen wordt gebracht.

We gaan hierbij van huiskamer naar café en verzorgingstehuis of jongerenhangplek, gaan in contact met de Bijbel op onverwachte plekken. In de Suite van de Grote Kerk is er gelegenheid voor een hapje, een drankje en het uitwisselen van ervaringen en gedachten. Zet de datum in uw agenda, meer exacte info volgt in de volgende kerkbode, via de beamer en via de algemene media.