Alpha cursus februari 2017

Categories: Activiteiten,Algemeen,Gemeente

Het avontuur dat Jozef en Maria meemaken rond de geboorte van Jezus wordt nu al meer dan 2000 jaar verteld. Het was helemaal geen ideale tijd voor de Zoon van God om geboren te worden. Maar toch koos God er voor om mens te worden en om verlossing te brengen aan de mensheid die gebukt gaat onder pijn, moeite, hopeloosheid en verdriet.

Die hoop willen wij komend jaar door laten klinken. Mensen zijn op zoek naar antwoorden te midden van alle economische, politieke en sociale onzekerheid. Wat we de mensen mogen vertellen is dat God zich zelf heeft geopenbaard in Jezus Christus.

Het is onze droom dat komend jaar zoveel mogelijk mensen het evangelie van Jezus Christus gehoord hebben via de Alpha-cursus. We gaan tegen de stroom in: waar de kerk leegloopt nodigen wij de mensen uit om weer te komen!

Uit onderzoek blijkt dat de impact van de Alpha-cursus zeer groot is. Na deelname vindt 93% van de ondervraagden het interessant om meer over Jezus en zijn onderwijs te leren, dit was daarvoor  maar 50%. Van niet-christenen die deelgenomen hebben aan de Alpha-cursus noemt 82% zich nu een volgeling van Jezus.

Ook in donkere tijden hebben we hoop. Daarom gaan we tegen de stroom in om het goede nieuws van Jezus te blijven verkondigen. Want Jezus maakt zich bekend aan wie Hem zoeken.

Wij als Alpha-team zijn enthousiast! Jij ook?

Ben je geïnteresseerd? Of ken je iemand die zoekende is? Nodig die persoon uit om deel te nemen aan de Alpha-cursus en ga eventueel zelf met hem of haar mee.

Voor meer informatie of opgave voor de eerstvolgende Alpha-cursus in Vriezenveen, die start op woensdag 15 februari vanaf 19:00 uur in Stjäävelin aan de Krijgerstraat in Vriezenveen kun je bellen met 0610401837 (Bert Aman), 0619691160 (Herman Holland)  of 0637454234 (Gineke Minkjan).

Wees welkom en doe met ons mee! Er is hoop voor de wereld, door Jezus!

Namens het Alpha-team

Fijne feestdagen