Bezoek aan het Karmelietenklooster/Elisakerk in Almelo

Categories: Activiteiten,Algemeen

Dit bezoek willen we afsluiten met een vesper.

KARMEL TWENTE
Karmel Twente (Zenderen en Almelo) is een samenkomen van leden van de verschillende geledingen van de Karmel binnen de regio Twente en van belangstellenden die zich aangetrokken voelen tot het charisma van de Karmel.

Zij komen samen voor liturgische vieringen, bezinning en ontmoeting en proberen het religieuze leven een eigentijdse inhoud te geven.
Zij wil een centrum zijn van en voor spiritualiteit, niet alleen voor de Karmelfamilie.

Karmel Twente wil uitdrukkelijk aandacht hebben voor de samenleving in zijn geheel en probeert daarom ook groeperingen aan het woord te laten komen die in de knel dreigen te raken.

Het programma zal er in grote lijnen ongeveer als volgt uit komen te zien:

14.30 uur:                    verzamelen en vertrek bij het gemeentehuis.

15.00 – 16.00 uur:       ontvangst, inleiding en rondleiding door kerk en klooster

16.00 — 16.30 uur:       vesper

Aanmelding graag vóór donderdag 14 april