Certificaatuitreiking Theologische Vorming Gemeenteleden

Categories: Activiteiten,Algemeen

Zaterdagochtend 5 mei hebben 10 cursisten van de cursus Theologische Vorming Gemeenteleden het landelijk certificaat ontvangen als afsluiting van deze 3 jarige cursus. De uitreiking vond plaats in kerkelijk centrum Sion in Rijssen. Aansluitend was er een broodmaaltijd waar docenten en cursisten nog eens herinneringen ophaalden van de afgelopen jaren .

Op 1 september 2018 begint ons nieuwe cursusjaar.

Eens per twee weken wordt dan op 20 zaterdagmorgens van 09.00 tot 12.15 de cursus Theologische Vorming voor Gemeenteleden (en andere geïnteresseerden) in Kerkelijk Centrum Sion, Johannes Vermeerstraat 2, 7462 BN Rijssen gehouden.

Het uitgangspunt van deze cursus is de Bijbel en de Belijdenis van de Reformatie.
Ieder is welkom, ongeacht leeftijd, kerkverband of opleiding.

Vraag eventueel bij (oud)cursisten naar hun ervaring. Enkele duizenden hebben sinds 1980 deze cursussen in Harderwijk, Gouda, Zeist, Middelharnis, Houten en Rijssen al gevolgd.

Voor 20 zaterdagmorgens is de cursusprijs  € 175,00.Een echtpaar betaalt samen € 275,00. Er is geen inschrijfgeld verschuldigd.

U krijgt les in de volgende vakken: Oude en Nieuwe Testament, dogmatiek, kerkgeschiedenis, ethiek, cathegetiek, pastoraat, diaconaat, gemeenteopbouw en missiologie.

De volledige cursus duurt drie jaren, maar men verbindt zich steeds slechts voor één jaar.

Aan de cursus in In Rijssen zijn momenteel als docenten verbonden: ds. J.W. van Bart, dhr. G. Flim, dhr. W.C. Groenewegen, dhr J. Wassink, ds. E. de Mots, ds. M.B. Plette, ds. A.W.J. Theunisse,ds J.W. Goossen en ds. H van Wingerden.  Cursusleider is ds. K.A. Hazeleger.

Secretariaat, aanmelding en informatie: Mevr. R. Harbers, Stokmansveldweg 9, 7461 BM Rijssen. tel. (0548)  51 59 29, e-mail: riaharbers@gmail.com
Aanmelding graag voor 15 juli 2018
Eventueel kunt u 1 september  de vrijblijvend de eerste lesmorgen bezoeken.
Verdere informatie vindt u op onze website: www.hervormdrijssen.nl