Collecte Missionair werk zondag 1 september

Categories: Activiteiten,Algemeen,Diaconie,Gemeente,Kerken

Deze zondag steunt u met uw bijdrage aan de diaconiecollecte missionaire initiatieven van de Protestantse Kerk. Een voorbeeld hiervan is de pioniersplek Lux in Den Haag. Deze gemeente nodigt mensen van buiten de kerk uit om onder begeleiding van een theoloog bijbelverhalen te lezen. Er wordt achtergrondinformatie gegeven en er is aandacht voor de invloed van het bijbelboek op onze taal, kunst, muziek en filosofie. De bijbelverhalen worden verbonden met de eigen geloofs- en zingevingsvragen van de deelnemers.

Een ander initiatief is een actie van de Raad van kerken onder de naam kerkproeverij, een landelijke campagne die kerken de gelegenheid biedt om gasten vrijblijvend uit te nodigen voor een kerkdienst, zie ook www.kerkproeverij.nl.