De rol van politiek en religie op weg naar een beter samenleving

Categories: Activiteiten,Algemeen

Zowel bij politiek als bij religie gaat het om het geloven in en werken aan een betere wereld. Maar zowel politiek als religie kunnen ook ontaarden in geruzie of betekenisloosheid.

Waar draait het om bij die betere wereld? Welke waarden staan er op het spel? En wanneer kun je religie en politiek het beste uit elkaar houden of juist samenbrengen?

Inleider: Prof. Dr. R. Ruard Ganzevoort, hoogleraar praktische Theologie Vrije Universiteit, Eerste Kamerlid voor GroenLinks en voorzitter van “De Linker Wang”.

Datum: donderdag 31 maart 2016

Tijd: van 20:00-22:00

Plaats: CCK2 (=Cultureel Centrum Kerkstraat 2), Kerkstraat 2, 7671 HG Vriezenveen; vrij parkeren.

Kosten: € 4,- inclusief koffie/ thee. Leden VUvereniging gratis. Aanmelden niet nodig.

Voor meer informatie zie agenda website van de VUvereniging: www.vuvereniging.nl