herdenking Reformatie donderdag 30 november

Categories: Activiteiten,Algemeen,Vorming en Toerusting

Uitnodiging herdenking Reformatie van 4  gezamenlijke lokale kerken op donderdag 30 november 2017  ’s avonds om 19.45 uur in CCK2

De commissie herdenking Reformatie heeft een avond belegd over 500 jaar Reformatie.
Enige tijd geleden is het idee ontstaan om als  lokale kerken samen iets te organiseren om de Reformatie te gedenken.
Vier lokale kerken hebben zich bereid verklaard hieraan mee te willen werken, nl:
H Antonius Abt kerk, de Gereformeerde Ontmoetingskerk, de Hervormde wijkgemeente B.A. en de Hervormde Gemeente.
Uit het overleg kwam naar voren om een gezamenlijke herdenking te houden met een avondvullend programma met als hoofdthema: Als kerkburen over Luther

De avond zal er als volgt uitzien:
Van elk kerkgenootschap zal er een spreker zijn die een kort referaat van 15 minuten zal houden.
Namens  H. Antonius Abt kerk zal dat pastoor Casper Pikkemaat (tevens commissielid) zijn met het thema: Luther en Maria.
Namens de Gereformeerde Ontmoetingkerk zal ds. Alexander Veerman spreken over het thema: Luther en Calvijn.
Namens de Hervormde wijkgemeente B.A. zal de heer Kees Abbink (tevens commissielid) spreken over het thema: Luther en de Boze.
Namens de Hervormde Gemeente zal ds. Hotze de Jong spreken over het thema: Luther en Christus.

19.30 uur Inloop met koffie
19.45 uur Opening door commissielid Herman Gerritsen

Voor de pauze zullen 2 sprekers hun referaat houden.
Na elke spreker zal er kort gelegenheid zijn voor vragen en aansluitend zal er een  lied worden gezongen onder begeleiding van commissielid Gonny Nijmeijer-Drenthen.

20.45 uur Pauze

Na de pauze zullen de andere 2 sprekers hun referaat houden met aansluitend na iedere spreker gelegenheid voor vragen en het zingen van een lied.

21.45 uur Sluiting

Hierna zal er gelegenheid zijn voor ontmoeting en napraten onder genot van een drankje.
Gezien het programma beloofd het een mooie leerzame avond te worden.
Iedereen van harte uitgenodigd deze avond bij te wonen.
Toegang gratis.

Commissie Reformatie