MONICA steunt Sulawesi- Save the dates!

Categories: Activiteiten,Algemeen,Kerken

Het nieuwe project voor de zending is bekend: Monica gaat komend winterseizoen aan het werk voor samenwerking met Sulawesi. Na Albanie, Peru en Malawi hebben we nu een bestemming voor uitwisseling gevonden in Azie. Tijdens een voorlichtingsbijeenkomst op DV woensdagavond 23 oktober hopen ds en mevrouw Gert en Elizabeth de Goeijen-Wasssink hier meer over te vertellen en te presenteren. Zij zijn oorspronkelijk afkomstig uit Rijssen en Vriezenveen en werken nu als predikanten echtpaar in Hervormd Den Ham. Deze zomer waren zij met hun gezin voor het eerst terug op hun eerdere standplaats Rantepao voor de GZB.
In hun presentatie zullen zij verbinding
leggen naar de activiteiten van hun opvolger Ds Laurens Jan Vogelaar in Palopo voor de Toraja-kerk. Hij zal ons later meer vertellen tijdens zijn verlof begin 2020. Vorig jaar op 28 september 2018 werd Sulawesi getroffen door aardbeving en overstromingen. Partnerkerken van de GZB hebben zich afgelopen jaar ingezet met een noodhulp-actie om de getroffen bevolking te helpen met voedselhulp, herbouw en traumahealing voor de slachtoffers.

Monica heeft de jaarlijkse verkoopmiddag en Oliebollen-actie op D.V. vrijdag 22 november; zet alvast in uw agenda, mag u niet missen! Via website, social media en kerkbode houden we u op de hoogte. Meebidden, meeleven en meegeven kan nu al via www.gzb.nl, zoekwoord Sulawesi.