Maatjesproject voor de kerken

Categories: Activiteiten,Algemeen,Gemeente,Jongeren,Kerken

Maatjesproject voor de kerken.

Welke gemeenteleden leiden jullie op tot maatjes?

Als Waypoint Twenterand willen wij de kerken de gelegenheid geven om enkele gemeenteleden te laten trainen als maatje voor kwetsbare jongeren. Waypoint biedt een trainingsdag aan, terugkomdagen, intervisiegroepen en telefonische back up voor inhoudelijke vragen.

Verstevigen
Het kan voor vrijwilligers best lastig zijn om het contact met kwetsbare jongeren in te richten. Vaak is een individueel contact spontaan ontstaan omdat je de jongere graag wil helpen. Of misschien wil jij wel helpen, maar weet je eigenlijk niet zo goed hoe je dit moet opstarten. Welke grenzen zijn belangrijk om te hanteren? En wanneer is het tijd om professionele zorg erbij in te schakelen? Waar ligt jouw verantwoordelijkheid als maatje? En hoe geven andere vrijwilligers dit vorm?

De kerken blijven verantwoordelijk voor het contact tussen maatje en de jongere. Waypoint faciliteert de trainingen, maar de kerk zullen het contact inhoudelijk monitoren.

Training
Waypoint Twenterand geeft een training voor nieuwe maatjes op dinsdagavond 16 mei 2017. Daarna zullen er in overleg enkele data worden gepland over het jaar, zodat je af en toe de andere maatje ontmoet en verder toegerust wordt. De training en coaching is kosteloos.

Praktische info op een rij (m.b.t. training en coaching)
Tijdsduur: Enkele avonden per jaar
Data: Aftrap: 16 mei 2017, daarna in overleg met de deelnemers
Waar: Twenterand; locatie volgt t.z.t.
Aanmelden: Mail je contactgegevens naar info@waypoint-twenterand.nl en vraag voor meer informatie over het Maatjesproject.
Kosten: Gratis deelname