Uitnodiging multiculturele maaltijd op woensdag 16 november

Categories: Activiteiten,Algemeen,Gemeente

In september vond de eerste multiculturele maaltijd plaats in CCK2, aan de Kerkstraat 2 in Vriezenveen. Het initiatief was opgepakt vanuit de kerken, waarin met regelmaat de behoefte naar voren was gekomen om de opdracht – om om te zien naar de naaste en gastvrij te zijn – handen en voeten te geven. De opkomst van ruim 60 belangstellenden was hartverwarmend. De meeste gasten kwamen met enige schroom binnen en gingen blij verrast naar huis. De meegebrachte gerechten vielen erg in de smaak. Voor velen was het een heerlijke avond uit en een feest van ontmoeting en nieuwe contacten maken. De taalbarrière was soms lastig, omdat sommige deelnemers nog maar een paar woorden Nederlands spraken, maar met belangstelling voor elkaar was communicatie mogelijk en werden er vele belevenissen uitgewisseld. Ook was het geweldig dat er veel kinderen verwelkomd konden worden. Als landen van herkomst kunnen worden genoemd: Armenië, Brazilië, Irak, Eritrea, Nederland, Indonesië, Suriname, Syrië en Zuid-Afrika.

Bij deze een hartelijke uitnodiging voor de volgende maaltijd, die gepland staat op woensdag 16 november, van 17.30 – 19.30 uur in CCK2. Het is de bedoeling dat iedereen die komt iets te eten meeneemt vanuit de eigen cultuur (kom je met 4 personen, dan s.v.p. eten voor 4 personen meenemen). De maaltijden zullen in het teken staan van ontmoeting en gelijkwaardigheid en doel is om elkaar en elkaars cultuur beter te leren kennen en de sociale netwerken te vergroten.

Voor meer informatie en opgave (graag voor 9 november en onder vermelding van het aantal personen en van het gerecht dat meegenomen wordt) kunt u contact opnemen met Hanneke Oudendijk, tel. 0546-567475 of 06-20391269 of per mail houdendijk@hotmail.com. Wel belangstelling om te komen, maar niet in de gelegenheid om te koken: geeft u zich gerust op, dan zorgen we dat anderen wat meer koken.

Van harte welkom!